Лабораторная работа № 14

 

Тема: Работа с таблицами
Цель: изучить способы создания, форматирования и расположения таблиц в публикации

Оборудование: ПК, инструкционная карта, прикладные программы MS Word, MS Publisher.

Ход работы

  1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ДІЛОВОЇ КОРЕСПОНДЕНЦІЇ
    Однією з форм ділового тексту є документ, зокрема ділова кореспонденція. З роками склалися узвичаєні правила офор­млення службової, урядової, приватної кореспонденції. Текст має бути логічно послідовним, диференційованим за сферами спілкування, відзначатися довершеністю струк­тури, форми та викладу. Залежно від характеру основного змісту документа використовуються відповідні мовні струк­тури із ретельно дібраними словами, що найточніше переда­ють зміст документа.
    Будь-яка ділова кореспонденція зазвичай готується на спеціальних бланках, реквізити яких містять постійну ін­формацію. Обов'язковими мають бути заголовок, адреса ор­ганізації, установи, фірми, підприємства, куди надсилається документ. Назва ставиться у називному відмінку. Якщо ж кореспонденція адресується конкретній особі, то посада і прізвище її пишуться в давальному відмінку.
    У ділових паперах у звертанні до офіційної особи ви­користовуються офіційні форми ввічливості: шановний, висо­кошановний, вельмишановний. Після звертання ставиться кома, а текст починається з малої літери. Якщо ж звертання завершуються знаком оклику, текст починається з абзацу і з великої літери.
    Важливе значення має питання мовного етикету. Це стосується переважно тих, хто займається складанням листів-прохань, листів-вимог, листів-претензій, бо від змісту таких документів залежать відносини між колективами та приватними особами.
    Щоб не виказувати невдоволення діями партнера, реко­мендується замінити активну форму дієслова на пасивну. Наприклад: Ви не висловили своїх пропозицій щодо випуску нашої спільної продукції. Пропозиції щодо випуску нашої спільної продукції Вами ще не висловлені.
    Якщо ж важливо назвати конкретного виконавця, тоді пропонуємо вживати активну форму. Наприклад: Міністер­ство зв'язку не гарантує оплату цієї роботи. Завод не гарантує забезпечення всіх робітників квартирами.
    Особливого значення набувають у ділових документах вставні слова, які пом'якшують тон спілкування. Наприклад: За такі результати праці Ви не можете одержати премії На жаль, за такі результати праці Ви не можете одержати премії.
    Займенник Ви в листах, офіційних документах тощо пи­шеться з великої літери. Цим підкреслюється повага до адресата.
    Відокремлений дієприслівниковий зворот може надати документу характеру повної інформації, вичерпної відповіді. Наприклад: Прочитавши Ваші оповідання, редакція журналу повідомляє, що вони потребують доопрацювання. З цією метою найчастіше використовуються також дієприслівникові зво­роти типу: вважаючи, беручи до уваги, враховуючи та ін.
    Надмірна ввічливість як і нав'язування своїх методів чи принципів у розв'язанні того чи іншого питання не сприяють позитивному результату.

    Контрольні питання


    1.Які є правила оформлення ділової кореспон­денції?
    2. Що входить до обов'язкових реквізитів спеціального бланка?
    3. З якою метою використовуються дієприслівникові звороти в ділових паперах?

    ЛИСТ


    Серед ділової кореспонденції (документи організаційно-розпорядчого характеру, інструкції, інформативні запити та ін.) важливе місце займає листування.
    Лист — це узагальнена назва документів (лист-повідомлення, лист-подяка, лист-нагадування, лист-прохання, листи супровідні, рекламні та ін.), що пересилаються поштою.
    Щодо змісту службового листа: мають бути вступ, виклад, висновки й закінчення. Текст складається довільно.
    Створити за зразком службові листи 1-2.
    Складіть лист 3 на придбання у видавництві навчального посібника «Українське ділове мовлення»
  2. Подпись: Акціонерний комерційний  промислово-інвестиційний  банк України  (ПРОМІНВЕСТБАНК  УКРАЇНИ)  	О6л(міськ)управлінням,  відділенням Промінвестбанку  України    15. 07.07. № 05-4/207    Для використання в практичній роботі лист Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 19.06.06 № 15—1/20 про зміни та доповнення до Методичних реко¬мендацій щодо проведення комерціалізації державної роздрібної торгівлі і громадського харчування, повідомлені листом Пром¬інвестбанку від 13.02.06 № 05—4/57..    Додаток: на двох сторінках.    Заступник Голови Правління банку 	(підпис)  Подпись: Начальнику управління   профтехосвіти України   Соколовій Л. Ф.    12.05.07 № 25	Київ, вул. Артема, 24    Повідомляємо, що цього року училище достроково підго¬тувало працівників таких професій:  -	гранувальники самоцвітів — 30;   -	касири-апаратники — 30.    Д о д а т о к: списки випускників (у двох примірниках).     Директор ПТУ-38		 (підпис) 			Колесник Т. А
    Подпись: Міністерство інформації України  ВИДАВНИЦТВО «ЛИБІДЬ»  ПРИ КИЇВСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ  252001, м. Київ. Хрещатик, 10, тел. 229-11-71   р/р № 609/02 у Печерському відділенні    Укрсоцбанку м. Києва, МФО 322090

     

     

    За № ______________
    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Хід роботи


      Подпись: Міністерство інформації України  ВИДАВНИЦТВО «ЛИБІДЬ»  ПРИ КИЇВСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ  252001, м. Київ. Хрещатик, 10, тел. 229-11-71   р/р № 609/02 у Печерському відділенні    Укрсоцбанку м. Києва, МФО 322090

       

       


      За № __________________________________________________________________________________________

    1. Відкрити вікно MS Publisher. Встановити параметри сторінок: формат А5 (15х21), розміри полів 1,5см з усіх боків.  
    2. Набрати текст ділових листів на окремих сторінках у відповідності до зразку.
    3. Застосувати шрифтові схеми до різних листів, такі як Граненая, Декоративная, Диктовка.
    4. Закрити документ і зберегти його у своїй папці.
    5. Створити публікацію для друку (выбрать Публикация для печати – Бланки – Викторианский, Геометрия, Квадрант или другой). Скопіювати створені раніше листи на ці бланки у відповідності. Змінити шрифтові та кольорові схеми. Самостійно створити за допомогою графічного редактора і добавити у публікацію емблеми підприємств. Виконати найбільш оптимальне розміщення елементів макету.
    6. Показати роботу викладачеві. Зберегти ділові листи у своїй папці на диску.

    Контрольні запитання

    1. Як змінити розмір паперу у публікації?
    2. Як застосувати кольорову або шрифтову схему?